Marijke en Marlous rond de wereld!

Terug naar huis :(

9-8

Het onderkomen in Dullstroom heette: Highland Rose Country House Serenity and Spa en we hadden gisteren al gezien dat er ook massages en schoonheidsbehandelingen gegeven werden. Tja...toen konden we het natuurlijk niet laten massages te boeken. Na een heerlijk ontbijt gingen Marlous en Erica om half 11 voor een uur durende massage naar boven en om half 12 was ik aan de beurt. De massages waren heerlijk ontspannend. Uiteindelijk namen we rond 1 uur afscheid en begonnen we aan de rit naar het vliegveld. Om half 3 zijn we nog even gestopt voor lunch en uiteindelijk kwamen we rond half 5 aan bij het vliegveld. De man die onze auto in ontvangst nam, zette ons met de auto af bij de vertrekhal. We konden nog niet inchecken en dus zijn we bij het observatiedek gaan zitten skip boën tot dit wel mogelijk was. Eenmaal ingecheckt zijn we nog even gaan shoppen en hebben we nog wat gegeten. Uiteindelijk waren we (net als op de heenreis) weer te laat bij de gate. Gelukkig konden we het vliegtuig nog in en het personeel kon er nog wel om lachen. De man naast mij was echter minder goed gehumeurd en ik durfde dan ook spontaan niet meer naar de wc, nadat ik van Marlous wat uit het bagagevak had moeten pakken en hij dus weer moest opstaan vanwege ons. De vlucht van Johannesburg naar Londen Heathrow verliep verder prima en dus landden we twee maaltijden, twee films en paar uur slaap later veilig in Londen. Hier moesten we door de douane en de security en nadat Luuk zijn handbagage met fles whisky had ingecheckt (anders mocht de fles niet mee) haalden we een bak koffie bij de Starbucks. Ook hier de wachttijd doorgekomen met skip bo (je zou toch denken dat we dat spel nu onderhand zat zouden zijn) en vervolgens weer in het vliegtuig gestapt richting Düsseldorf. Dit was niet zo'n fijne vlucht. Zowel Marlous als Erica kwam beroerd uit het vliegtuig. In Düsseldorf werden we opgewacht met een bosje bloemen en een welcome home ballon door Janet, Susan en Emma :-). Na een kop koffie namen we afscheid van Luuk en Erica en stapten we in de auto richting Losser. Rond half 5 waren we uiteindelijk thuis en nadat we gedoucht hadden en om 8 uur twee hoogst beledigde katten uit het poezenhotel hadden opgehaald ploften we thuis op de bank met heel veel mooie herinneringen aan een indrukwekkende reis en geweldige vakantie met twee lieve en gezellige reispartners!! We hebben genoten!