Marijke en Marlous rond de wereld!

Into the wild

6-8

Weer vroeg op want we hadden om half 7 een game walk. Toen we de slaapkamers uitkwamen zagen we een stel giraffen voor het huisje lopen. Om het huisje heen stonden sporen van de giraffen dus ik wist ook meteen wat ik gehoord had. Om half 7 liepen we met onze gidsen Sarah en haar vriend mee voor de game walk. We waren blij dat we met Sarah mee konden en niet met Rikus mee moesten. Rikus is bezig met een rangeropleiding en neemt zichzelf heel erg serieus, maar door zijn doen en laten leek hij nog het meeste op Herr Flick uit Allo Allo. Om te voorkomen dat we bij elk spoortje en dier 'Klap!' zouden gaan roepen hebben we dus maar snel voor Sarah gekozen. De giraffen stonden nog steeds in de buurt en dus liepen we daar eerst heen. De giraffen zagen ons natuurlijk wel, maar ze bleven rustig eten. Als we te dicht bij hen in de buurt kwamen, liepen ze een stukje verder, maar verder leek het hen weinig te interesseren dat er zo ongeveer 20 man naar hen stond te kijken. De game walk ging om het stuk waar de giraffen stonden heen. De vriend van Sarah had gehoopt dat we ook zebra's zouden zien, maar dat was helaas niet zo. We zagen wel een paar mooie vogels, een termietenheuvel en heel veel sporen van verschillende dieren. Terug van de game walk hebben we eerst op ons gemakje ontbeten. Een van de schoonmaaksters bij de lodge was wel gaaf trouwens, ze liep met een wasmand vol schoonmaakmiddelen, nieuwe handdoeken, flesjes water, beddengoed e.d. op haar hoofd! Toen we vroegen of we een foto mochten maken, moest ze lachen en deed vervolgens ook nog vrolijk een dansje en liet zien dat ze met de wasmand op haar hoofd ook een trap op en af kon. Eenmaal bij het huisje heerlijk buiten gedoucht (beetje jammer dat Marlous met het fototoestel kwam klieren) en daarna lekker van de zon genoten. Een groep wrattenzwijntjes en een groep bavianen kwamen op hun gemak voorbij wandelen terwijl wij in de zon zaten. Om half 3 hebben we van de high tea genoten en om 3 uur werden we opgehaald voor de volgende game drive. Ook deze was weer supergaaf! We zagen eerst een groep zebra's en impala's en vervolgens reden we naar een waterplas waar een hele grote groep buffels van de zon lag te genieten. Olaf had gehoord dat er leeuwen waren gezien en dus reden we naar die plek toe. Daar aangekomen zagen we een stuk of vier leeuwen die in de schaduw lagen te rusten. Olaf parkeerde de auto er weer pal naast. Toch even slikken in het begin... De leeuwin keek een paar keer naar ons, maar daarna staarde ze weer stug voor zich uit. Een andere leeuw lag lekker te rollen en een derde en vierde leeuw lagen compleet voor pampus. Toen er een volgende auto aan kwam rijden leek de leeuwin het zat te zijn om telkens gefotografeerd te worden en dus stond ze op en sjokte naar een ander plekje om daar vervolgens weer neer te ploffen. Olaf gaf de andere auto de ruimte en wij gingen op zoek naar een stel cheeta's. Toen we op die plek aankwamen zagen we een van de cheeta's nog net weglopen. Olaf en de spoorzoeker voorop de auto probeerden de cheeta nog op te sporen, maar ze had zich te goed verstopt. Wij vonden het hoe dan ook al erg gaaf dat we er een gezien hadden! Nadat we wat gedronken hadden zagen we in het licht van de ondergaande zon een stel gieren op het nest zitten. Toen de zon eenmaal onder was pakte de spoorzoeker er een flinke zaklamp bij en zocht op deze manier verder. We zagen een paar uiltjes, een stel konijnen en nog wat bushbabies. Net toen we het hek uit waren en op de terug naar de lodge waren zagen we nog een giraf. Al met al een hele gave game drive! Terug bij het huisje hadden Marlous en Luuk bedacht dat ze zonder maan waarschijnlijk nog mooiere foto's van de sterren zouden moeten kunnen maken en dus gingen ze weer met het statief onder de arm en de koplamp op het veld in. Erica en ik dronken ondertussen een lekker bakkie koffie. Na het eten hebben we nog een potje Skip Bo gespeeld en daarna zijn we naar bed gegaan. Rond kwart over 1 werd ik wakker. Ik hoorde weer voetstappen en geknaag. Marlous werd ook wakker en dus gingen we op onderzoek. Aan de schaduwen buiten was duidelijk te zien dat er een stel giraffen van de bomen om het huisje aan het snoepen waren. Door het badkamerraam konden we zien dat er eentje achter de douche stond te knabbelen en dus slopen we naar buiten. Om de douche en de wc stond een schutting en toen ik daar met twee oogjes overheen loerde keek ik recht in de ogen van de giraf :-). De giraf deed eerst een paar passen achteruit, maar besloot vervolgens dat ik toch geen gevaar vormde en dus kwam hij weer naar voren om verder te eten. Heel erg gaaf!! Het was best koud dus na een paar minuten zijn we terug naar binnen gegaan. Ook voor het huisje liepen een stel giraffen. Eenmaal binnen moesten we ook lachen, want telkens als de giraf een hap van de blaadjes nam, bewogen de takken van de boom in onze slaapkamer.... Weer 's een andere vorm van burenoverlast :-)