Marijke en Marlous rond de wereld!

Dagje niksen

1-8 Een lekker luierdagje. Opgestaan om kwart voor negen en om negen uur gaan ontbijten. Na het ontbijt een beetje door het park gestruind en foto's gemaakt van de impala's, wrattenzwijnen en andere bokjes. Toen Luuk en ik terug liepen naar ons hutje zag ik iets blauws bij de boom. Ik dacht eerst dat het een vogel was, maar het bleek een soort kameleon te zijn. Heel gaaf om te zien! Zo'n beestje op de foto zetten is best lastig, want ze zijn heel erg schuw en ze weten zich verdomd goed te verstoppen! Ik was dus ook zo weer een uur verder :-). In de zon nog even lekker zitten puzzelen en rond een uur of drie een stuk gaan lopen. De wandeling rond de dam was erg mooi. Nadat we terug waren hebben we nog even zitten kletsen en puzzelen en daarna was het al weer tijd voor het avondeten. Om 8 uur werd er een traditionele dansvoorstelling gegeven, maar omdat het zo koud was zijn we lekker bij het kampvuur blijven zitten. (Ook een beetje omdat Nederland al vertegenwoordigd werd door een groep schreeuwende kinderen en wij een beetje last hadden van plaatsvervangende schaamte) Bij het kampvuur hebben we nog even zitten kletsen met een tourguide die ons tips gaf voor in het Krugerpark; ga voor een night game drive, doe de boottocht bij Pezulu Tree House Lodge, je kan gaan zwemmen met het nijlpaard Jessica en neem je eigen eten mee want de restauranteigenaren in het Krugerpark proberen je te vermoorden met het eten dat ze serveren. Altijd fijn om dit soort dingen op voorhand te weten :-). Rond een uur of half 10 zijn we uiteindelijk terug naar de hutjes gegaan om te slapen.