Marijke en Marlous rond de wereld!

Over het paard getild.....

29-7 Na een heerlijk ontbijt (mag wel gaan lijnen na de vakantie, als toerist lijdt je echt geen honger in Afrika!) een afspraak gemaakt om te gaan paardrijden. We hadden nog even de tijd en dus zijn we eerst het dorp weer ingegaan. De eerste stop was bij het cultureel centrum. Dit bestond uit een souvenirshop en een klein museum. Zowaar geen souvenirs gekocht, maar wel een levende krokodil gespot langs de kant van het water. Hierna naar de hoofdstraat van het dorp gereden en daar ook even in de winkeltjes en fruitstallen gekeken. Na een lekkere bak koffie op een zonovergoten terras zijn we richting het park gereden. Onderweg zagen we een stel wrattenzwijnen oversteken. Snel een foto gemaakt en toen hebben ze mij afgezet bij de stal... Nou ja, een oud vervallen hutje dat voor stal door moest gaan. De paarden zagen er prima verzorgd uit. Ik mocht op Bavaria rijden :-). Het was echt een hele gave rit! ( buiten het feit dat ik tijdens een volle galop op het einde van de rit werd gelanceerd en het laatste kwartier terug moest lopen aangezien Bavaria had bedacht dat hij ook wel zonder mij naar de stal kon wandelen hahaha) Het was echt supergaaf omdat je met de paarden heel dicht bij alle dieren kon komen. In de eerste paar minuten van de rit zagen we wrattenzwijnen, daarna zebra's, impala's en kudu. Halverwege de rit zagen we ook nog een krokodil op een paar meter afstand! Tijdens de wandeling terug werd ik vreemd aangekeken door een kudde gnoes en over het rondsluipende luipaard heb ik vooral niet al te veel nagedacht... :-) Ik was wel blij toen ik een andere mafkees daar zag hardlopen; was ik tenminste niet de enige die voor prooi door kon gaan hahaha!  Om een uur of half drie werd ik opgehaald door Marlous, Luuk en Erica en reden we snel door naar het vertrekpunt van onze boottocht. Ook de boottocht was ontzettend gaaf. We hebben drie krokodillen en heel veel nijlpaarden gezien. Ook zagen we flamingo's, een visarend, een soort leguaan, verschillende soorten ijsvogels en nog wat andere vogels waarvan ik de namen niet heb onthouden. De zonsondergang boven het water was erg mooi en bij de steigers werd door een groepje "Zulu's" een traditioneel dansje opgevoerd. Wel leuk om even naar te kijken.  Op aanraden van de eigenaresse van Lalapanzi zijn we bij de Seafood Basket gaan eten. We hebben voor een belachelijk bedrag ontzettend veel (onze bestelling werd twee keer gecontroleerd) en verse vis naar binnen zitten werken. De eigenaresse had niet gelogen, het was echt super lekker!  Na het eten rondjes door het dorp gereden omdat we niet konden geloven dat de nijlpaarden gewoon over straat lopen. Het duurde even, maar toen zagen we inderdaad twee nijlpaarden op een parkeerplaats in het gras staan grazen! Wat een maf gezicht is dat. Wel cool:-)  Nu gaan we gauw slapen, want we worden morgenvroeg om 6 uur opgehaald voor de game drive. We zijn benieuwd... :-). 

Reacties

Reacties

marian

Het was echt een hele gave rit! (buiten het feit dat ik tijdens een volle galop op het einde van de rit werd gelanceerd en het laatste kwartier terug moest lopen aangezien Bavaria had bedacht dat hij ook wel zonder mij naar de stal kon wandelen hahaha)
IN IEDER GEVAL HEB JE VOLDOENDE BEWEGING GEHAD!
;-)

Julisca

Klinkt wel erg spannend allemaal en ik ben een beelddenker :-)
Gaaf joh!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!