Marijke en Marlous rond de wereld!

Naar zee!

27-7 Vandaag na het ontbijt naar de kust gereden. Onderweg bij een fotozaak een afstandsbediening voor de camera gekocht voor tien euro :-). Vervolgens nog een lekkere kop koffie gehaald bij Mr Whimpie en toen verder gereden richting uMhlanga Rocks. Dit kleine stadje ligt bij Durban en Durban is een van de grootste en ook meest criminele steden van Zuid-Afrika. Het verbaasde ons dan ook niet dat er een groot hek met stroomdraad rond Zeranka Lodge stond. We waren er rond een uur of twee en hadden eigenlijk wel zin om langs het strand naar het centrum te lopen Het kon wel overdag, maar omdat we ook nog moesten lunchen besloten we toch maar met de auto te gaan. Aan het strand vonden we een Italiaans tentje en daar hebben we dus ook lekker geluncht. Er waren aardig wat mensen aan het zwemmen in zee, terwijl het echt niet heel erg warm was en ook nog eens flink waaide. Ook stonden er waarschuwingsborden dat er witte haaien in zee zaten. Niet de meest ideale omstandigheden dus... De kinderen van de lokale basisschool kwamen voor de gymles naar het strand en mochten lekker in het zand spelen, zo wil ik ook wel gymles :-). Na de lunch zagen we flink wat kitesurfers over de golven springen, prachtig om te zien! Eenmaal terug bij de lodge hebben we even lekker een paar uurtjes gelummeld voor we op aanraden van Lisa met de taxi naar de Steak& Ale gingen. Een lokale pub met een verdomd goede keuken. Eerst heerlijk gegeten en ook nog twee biertjes "gewonnen" door een paar hele moeilijke vragen te beantwoorden aan het promotieteam van Castle Beer> ging helemaal nergens over maar was daardoor zeker zo leuk. De openingsceremonie van de Olympische Spelen was via de tv te volgen en dus hebben we dat zitten kijken. De echte manager van Steak en Ale was er niet en de meiden achter de bar hadden zelf zin in een borrel en dus gooide ze om 11 uur de tent dicht onder luid protest van de klanten. De kroeg aan de overkant van de straat was nog wel open en dus zijn we daar verder gaan kijken. Het was erg gezellig op het terras en het publiek kwam zo'n beetje overal vandaan en dus werd er bij elk land wel door iemand gejuigd. Nadat we Erica toch wel erg intiem met een kruk zagen kroelen besloten we dat het hoogste tijd was om naar de lodge te gaan. De taxichauffeur had veel lol om de poging tot meezingen, maar baalde zichtbaar toen bleek dat we niet teut genoeg waren om het dubbele van de afgesproken prijs te betalen. Eenmaal bij de lodge snel het bed ingedoken.