Marijke en Marlous rond de wereld!

En weer verder...

25-7 Om een uur of acht ging de wekker. Na het douchen de spullen opgeruimd en vervolgens gaan ontbijten. Na het ontbijt de spullen in de auto gepakt en op advies van Paul via de dirtroad naar Underberg gereden. De dirtroad bleek een hele mooie route te zijn. De dag ervoor hadden we een lunch mee moeten nemen voor we naar de helikopter gingen, maar die waren we vergeten. Vandaag hadden we deze wel bij ons en zo rond half een was de auto dusdanig van een knoflookwalm vergeven dat we besloten de boterhammen met kip maar eens op te eten. Ze smaakten prima en nadat we de knoflook op hadden roken we hem ook niet meer in de auto. Onderweg werd er veel gecontroleerd afgebrand wat zorgde voor spectaculaire uitzichten. Rond half drie kwamen we uiteindelijk bij ons B&B aan. Lucia, die het huisje huurt van de eigenaars verwelkomde ons hartelijk en liet ons de kamers zien. We mochten kiezen uit verschillende kamers... Toen we aangaven dat we graag de kamers met tweepersoonsbedden wilden hebben raakte ze in verwarring. Onze ouders (Luuk en Erica dus) mochten een tweepersoonsbed, maar Marlous en ik natuurlijk niet. Het maakte niet uit hoe we probeerden uit te leggen dat we toch echt graag twee kamers met tweepersoonsbedden wilden, dat idee ging er niet in. Uiteindelijk maar laten gaan en heel hartlijk gelachen om de veronderstelling dat we een gezin zouden vormen. We zorgden voor nog meer chaos in de kiet toen we vroegen of we het wasmachine mochten gebruiken en of we ook zelf mochten koken. De verbazing was van haar gezicht af te lezen toen we vertelden dat we graag wilden barbecuen. De verbazing was nog groter toen we t ook nog buiten op wilden eten. Achteraf gezien was het inderdaad slimmer om binnen te gaan zitten, want het was buiten ijzig koud en het duurde lang voordat de bbq aan was. Na het eten nog een paar potjes skip-bo gespeeld bij de open haard en daarna naar bed. Morgen vroeg op voor de tocht over de Sani pas.