Marijke en Marlous rond de wereld!

Vogelperspectief

24-7 Na een lekkere douche naar de ontbijtzaal gegaan en hier lekker ontbeten. Na het ontbijt besloten om de helikoptervlucht pas om 14 uur te doen in plaats van om 10 uur. Ook geen ramp, want nu konden we naar een roofvogelshow om 10:30 uur. Heel erg gaaf! De bruine arend die als eerste werd losgelaten was zo getraind dat hij eerst een flinke hoogte moest bereiken voor hij voer kreeg. In de tussentijd begon de eigenaar over een uil te vertellen en vertelde tussendoor dat arenden ook op uilen jagen. Die arend wilde dus ook niet heel goed luisteren en had z'n oog al op de uil laten vallen... Wel grappig om te zien. Het liep gelukkig goed af en de uil heeft het overleefd. Bij een valk werd een modelvliegtuigje gebruikt om hem te laten jagen. Er werd een stukje vlees aan een touwtje gebonden en vervolgens ging de valk er achteraan. Een mooi gezicht. Na de hele show hebben we nog een lekkere bak koffie in het zonnetje gedronken en daarna zijn we naar het Champagne Mountain resort gereden omdat vanaf daar de helikopter zou vertrekken. We hadden nog aardig wat tijd over en dus hebben we heerlijk in de zon zitten lunchen. Om half drie was het dan eindelijk zo ver en stegen we op met de helikopter. Het was een hele spectaculaire vlucht. We vlogen heel dicht langs en tussen de bergen door, zagen bevroren rivieren en watervallen, allerlei wilde beesten en hadden de mooiste uitzichten. Halverwege landde de helikopter op een vlak stuk en kregen we een glas champagne aangeboden. Na een tien minuten pauze vlogen we uiteindelijk terug naar het startpunt.  Nu zitten we weer bij het huisje en hebben zojuist de poging om de verroestte oude braai (gemaakt van een tractorvelg) die speciaal voor ons uit een schuur is opgeduikeld aan de praat te krijgen gestaakt. Barbecuen met nat hout is geen optie. Maar ach, een viergangendiner in een warme eetzaal is ook geen straf ;-)

Annelies

Hoi,
Ik merk wel dat jullie ondanks de kou (het is toch niet de hele dag zo koud?) intens genieten. Ga zo door, misschien dat ik toch nog van gedachten verander wat Zuid Afrika betredft maar dan in onze winter. Heb ook nog jullie Australië avonturen gelezen en al mijn herinneringen van lang geleden kwamen weer boven. Groetjes, Annelies. P.S. Knap om die lange verhalen elke dag te tikken. Ik heb daar nooit tijd voor. Alleen 'n dagboekje in telegramstijl maar ik vind het geweldig hoor!!!