Marijke en Marlous rond de wereld!

Op weg naar Drakensbergen

23-7 Om kwart voor 7 ging de wekker voor de zonsopkomst. ( da's dan weer het voordeel van winterseizoen, dan komt die zon niet zo belachelijk vroeg op) Bij de eerste stap naar buiten gleden we bijna naar het einde van de veranda omdat t gevroren had... Brrrrr!! Stiekem heel blij dat ik mijn pyjama onder mijn kleren aan had en twee truien en een jas, een muts en een sjaal hahaha Je moet er wat voor over hebben, maar dan zie je ook wat. Het was echt de moeite waard! Tegen de berghelling naast en achter ons chalet stonden twee grote groepen bokken, we moeten nog even opzoeken welke het waren. Een grote wolk trok net na zonsopkomst voor de chalets langs, wat een machtig mooi uitzicht gaf. Nadat we heel veel foto's genomen hadden zijn we snel weer in bed gekropen om even op te warmen (drie hoeraatjes voor de elektrische deken). Na het ontbijt hebben snel alles ingepakt en opgeruimd en zijn we vertrokken richting de Drakensbergen. Onderweg zagen we nog meer bokken, maar ook bavianen. Supergaaf! De weg naar Winterton was niet optimaal... Er werd gewerkt aan de potholes, die meer op kraters leken dan wat anders. Ook een avontuur om daar doorheen te rijden... De omgeving was prachtig; azuurblauwe meren, bergen, korenvelden en groene velden wisselden elkaar af. In Winterton hebben we bij een kroegje lekker gegeten en vervolgens zijn we doorgereden naar de accommodatie. Daar aangekomen stonden we wederom verbaasd over de luxe en het uitzicht. Na het uitpakken zijn we gaan eten. We zaten bij de grote baas Paul aan tafel met een groep andere gasten. Erg gezellig en heerlijk gegeten! Na het eten zijn we bij de openhaard in de lounge gaan zitten kletsen met een jong stel uit Leiden en een vrouw die geëmigreerd is naar Aruba. Altijd leuk om reiservaringen uit te wisselen.  Hierna lekker gaan slapen, ook fijn om eens geen bevroren neus te hebben!