Marijke en Marlous rond de wereld!

Beestjes kijken!

22-7 Vanochtend eindelijk kunnen zien hoe prachtig het uitzicht was vanuit ons chalet. We zagen een aantal oribi's (soort zebra) en springbokken. Hiervan natuurlijk wat foto's gemaakt waarna Luuk weer voor een heerlijk ontbijtje zorgde.  Hierna zijn we met de auto op pad gegaan om de rest van het park te bekijken. Toen we amper in de auto zaten om het bergweggetje weer af te rijden zagen we een jakhals behoorlijk dichtbij, iets verderop zagen we ook nog een wildebeest. Wat een enorm beest zeg! Na een aantal rondritjes en uitkijkpunten over prachtig oranjerode bergen zijn we verder gereden naar het campingwinkeltje om wat nieuwe boodschappen te halen en daarna naar de receptie om informatie te krijgen over de wandelingen door de bergen. We kozen de Brandwag Buttress wandeling die omhoog slingerde via een smal paadje. Halverwege de klim zagen we een aantal springbokken en een klipdas (soort bergmarmot). Het waaide heel hard, dus zijn we niet meer de Brandwag (naam van de berg) om gegaan maar langzaamaan terug gelopen. Hierna teruggereden naar het chalet om daar dik ingepakt (want koud!!!!) te genieten van de zonsondergang vanaf het dak van het huis. Nu nog barbecuen, eten en daarna lekker naar bed om morgen vroeg op te staan voor de zonsopkomst en de rit naar de volgende accomodatie.... Ben benieuwd!