Marijke en Marlous rond de wereld!

Golden gate NP

21-7 Om half acht ging de wekker. Na een paar snoozen omdat het toch nog wel verdomd koud was buiten het bed uiteindelijk toch maar opgestaan. Dikke truien weer aan en eerst maar eens een lekkere bak koffie gezet. Na de koffie één voor één douchen, spullen inpakken en daarna samen ontbeten. Na het ontbijt en de afwas de spullen in de auto geladen en uiteindelijk zijn we om half elf weggereden. Rond twaalf uur waren we in Sandton bij een gigantisch groot winkelcentrum. Onderweg hadden we grote sloppenwijken gezien. Bij een van de sloppenwijken was er een soort markt met fruitstallen en kleding. Het geeft een heel vreemd contrast als je de felle kleuren van de kleding en fruitsoorten voor de roestige vieze golfplaten ziet. Op een van de snelwegen werd gewaarschuwd voor ontvoering en overvallen en ik moet toegeven dat die wijk ook niet bepaald prettig oogde. Na een paar uur rijden veranderde het landschap steeds meer; de omheiningen rond de woonwijken werden minder hoog en waren steeds minder vaak voorzien van schrikdraad en rollen prikkeldraad, de grond werd geler van kleur en we kwamen steeds meer maisvelden tegen. Het was dus duidelijk zichtbaar dat we richting Golden Gate National Park reden. De route bleek niet de kortste... Uiteindelijk hebben we een dikke 600 km gereden! Eer we in het park aankwamen was het dus ook al donker. In plaats van zelf te koken zijn we bij  een hotel gaan eten. Erg lekker! Daarna zijn we via een klein weggetje door de bergen naar de accommodatie geslingerd. Een chalet zoals je ze zou verwachten in de bergen in Zwitserland. Na het uitladen van de spullen snel een lekker warm vuurtje gestookt en vervolgens zijn Luuk en Marlous foto's gaan maken van de prachtige sterrenhemel en de melkweg. We zijn heel benieuwd naar hoe dit park er bij daglicht uit gaat zien!