Marijke en Marlous rond de wereld!

Wordt (hopelijk) vervolgd!!!!

Voor de allereerste keer tijdens deze vakantie met tegenzin opgestaan. We hadden geen van tweeen zin om naar huis te gaan. Om 9 uur toch de kamer maar verlaten voor het ontbijt. Sharon en Phillip stonden al klaar om het ontbijt klaar te gaan maken. Sharon riep dat we naar de keuken moesten komen omdat ze ons nog wilde laten zien hoe je op een hele simpele manier de lekkerste scones kon maken. We kregen een ware kookles, geweldig! Phillip stond erbij te kijken en te grinniken omdat we natuurlijk ook foto's maakten. Sharon vertelde nadat ze in een paar minuten de scones in de oven had staan dat Phillip van plan was geweest om banana pancakes te maken, maar dat ze geen bananen hadden kunnen krijgen. In plaats van bananen had hij nu besloten appels te gebruiken en wij moesten kritisch zijn in ons oordeel. Prima pancakes, de enige tip die we konden bedenken was de appels vooraf even marineren met citroensap, kaneel en suiker, omdat de smaak van de appel een beetje flauw was. Sharon vertelde ondertussen dat het record op 15 pancakes stond. Wij haalden er 9 en 7 en konden er vervolgens met veel moeite ieder nog twee scones aan toevoegen, maar daarna hadden we ook allebei het gevoel dat we elk moment uit elkaar konden barsten. Na het ontbijt hebben we ook nog even door Sharons spullen gesnuffeld voor souveniers. Sharon had een souvenierwinkel gehad en alle spullen die ze over had gehouden nadat de winkel was gesloten stonden nu in de garage. Wat een hoop zooi! Wel een paar leuke dingen gevonden :-). Na het afrekenen nog even staan kletsen tot we eens goed op de klok keken en erachter kwamen dat we ECHT moesten vertrekken. Een knuffel en kus ter afscheid en daar gingen we dan. Op naar Cairns! Buiten een stop om te tanken zijn we in een keer doorgereden. Eenmaal op het vliegveld eerst even de sleutel van de huurauto ingeleverd en daarna de koffers afgegeven. Om het laatste contante geld op te maken moesten we nog wat meer souveniertjes kopen. (Heel erg vervelend natuurlijk....NOT) Hierna snel het vliegtuig in voor de eerste vlucht naar Hong Kong. Deze viel eigenlijk mee. We hadden gerekend op een vlucht van 9 uur, maar deze bleek gelukkig maar 6,5 uur te duren. In Hong Kong hadden we 4 uur tot de volgende vlucht en besloten in deze 4 uur van een ontspannende massage te genieten. In eerste instantie kozen we voor 45 minuten, maar dit besloten we met een half uur te verlengen. Erg lekker! Niet bepaald zachtaardig overigens, maar het werkte wel. Ik heb zowaar geslapen tijdens de tweede vlucht en dat lukt me anders nooit! Ik was erg blij toen ik wakker werd en erachter kwam dat ik er al een kleine vijf uur van de dik elf uur durende tweede vlucht op had zitten. De overige uren doorgebracht met het kijken van de serie Raising Hope (erg grappig), How I met your mother (ook een leuke serie) en een paar afleveringen van CSI, terwijl Marlous lekker door sliep. ( Ik heb volgens mij nog steeds vierkante ogen nu!) Om 6:10 uur landden we na een behoorlijk turbulente vlucht in Amsterdam. Janet en Jorieke stonden ons al op te wachten. Nog een lekkere bak koffie gedronken bij de Starbucks en daarna in de auto gestapt. Wat een luxe :-). Een twee uur later in Losser aangekomen. Opa en Oma kwamen ook even een bakkie koffie drinken en hadden een lekkere vlaai meegenomen. Leuk thuis komen dus. Nu (inmiddels een paar uur  wassen & opruimen later) het laatste stukje blog aan schrijven. Stiekem wel trots dat we het deze keer een hele vakantie volgehouden hebben, normaal haken we na een dag of vier af hahaha!  En ook trots op jullie omdat jullie zijn blijven lezen! :-) Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes tijdens ons avontuur! Als je de foto's nog niet beu bent: We hebben er nog 2000 dus kom maar langs!  :-D Lieve groeten, Marijke & Marlous Ps: sorry voor de typfouten, zo'n Ipad is leuk, maar niet om op te typen!

Alex en Chantal

Welkom thuis, welkom thuis! Alex belt jullie vanavond wel even (hoop ik) en anders gauw. Dikke knuffel van ons 4tjes

janet

zo de laatste 2 verhalen zijn uitgeprint en kunnen dus ook in jullie boek.kom ze wel een keertje brengen.

Aggie

Welkom Thuis en heerlijk dat jullie terug kunnen kijken op zo'n heerlijke vakantie!!!!!!!!!!
Werk ze maandag :0) :0)

Julis

Fijn dat jullie zo hebben genoten!! Ik heb niet alles gelezen *schaam, schaam*, maar ik ga nog even wat terug lezen. Ik heb wel heul veul foto's gezien :-)

Fijn ook dat jullie veilig en wel weer terug zijn. Ben heel benieuwd naar de verhalen.......

ank en marian

Welkom thuis!
Ik (m) kan me voorstellen dat jullie nog geen zin hadden om deze kant weer op te komen.
Dit blijft een vakantie om heel lang op terug te kijken en met zoveel foto's zal dat zeker geen probleem zijn.
Liefs, A & M

Eri & Luuk

DOM, DOM, DOM, DOM!!!!!!!!!!!!!!!
Dat jullie niet langer geprobeerd hebben om ons toch over te halen om mee te gaan!!!!

:-)

Lieve groeten,