Marijke en Marlous rond de wereld!

Nog een dagje uitwaaien!

Om 9 uur ontbeten en daarna nog wat foto's op de site gezet. We hadden de tip gekregen naar de markt te gaan en dus zijn we rond half 12 het stadje ingegaan. Daar aangekomen bleek dat de markt maar tot 12 uur duurde dus erg veel tijd hadden we niet. Het was gelukkig geen grote markt, dus we hadden het ook vrij snel gezien. We liepen tegen een ouderwetse ijscowagen aan en konden het dus niet laten een ijsje te kopen. Met ijsje naar het strand gelopen (was niet ver, maar het was zo warm dat we niet veel meer dan een milkshake over hadden tegen de tijd dat we er waren). Eerst een eind over het strand gelopen tot Marlous d'r knie niet meer wilde. Zij ging even zitten en ik ben nog wat verder gelopen. Het zeewater liep op een bepaald punt over in een soort riviertje en dat liep de mangroven in wat me toch akelig veel deed denken aan het krokodillenterrein bij Daintree dus besloot ik maar niet verder te gaan. Terug gelopen naar Marlous die druk bezig was een ijsvogel op de foto te zetten. Ik joeg dat beest natuurlijk per ongeluk weg, dus viel er niet veel meer te fotograferen.  Bij de blowkarts eerst even staan kijken. Zag er wel erg stoer uit... Eerst nog maar eens wat langer toekijken onder het genot van een vage hotdog en een ijskoffie en toen toch besloten een poging te wagen. Ik had de wind eigenlijk meteen goed in de zeilen en scheurde dus behoorlijk hard over het strand. Na een kwartier was  Marlous aan de beurt. Het wilde niet lukken om de wind op de juiste manier te vangen en dus was zij het in eerste instantie snel beu. Ik mocht nog wat langer scheuren dus. Nadat het half uur erop zat wilde Marlous het nog een keer proberen. Nu lukte het een stuk beter en scheurde ook zij over het strand tot de wind dusdanig afnam dat ik haar wandelend nog bij kon houden. Tja, dan is het ook meteen een stuk minder leuk hahaha. Nadat het tweede half uur erop zat zijn we terug gelopen naar de auto. Eerst nog snel langs de supermarkt om Tim Tams in te slaan en daarna naar ons B&B. Gedoucht en warmere kleren aangetrokken en toen besloten naar South Mission Beach te rijden om daar te eten. Het bleek nogal een stukje rijden en nog lullige was dat er geen enkel restaurant te vinden was. Op de terugweg eerst gestopt bij een telefooncel om Jorieke te bellen voor haar verjaardag. Nog een keer gelachen om de drive through bottleshop > over staat don't drink and drive, maar alcohol koop je in een drive in bottleshop?! Raar volk hahaha! (en zij vinden ons maf omdat we mayonaise bij de frites eten...) Doordat we even gestopt waren om te bellen kwamen we ook langs een klein winkelcentrum waar ook een Indiaas restaurant bleek te zitten. Daar dus gegeten en daarna naar ons B&B om de tassen in te gaan pakken voor de terugreis. Daar hadden we natuurlijk helemaal geen in! Na het inpakken nog wat gedronken (we hadden nog een sixpack bier en een fles Baileys in de koelkast liggen waarvan we gedacht hadden dat we die wel zouden leegdrinken...) en daarna gaan slapen