Marijke en Marlous rond de wereld!

Lui lui en nog eens lui

Vanochtend wakker geworden van het geluid van de oceaan, er zijn vervelendere wekkers! Na t douchen een enorm ontbijt gehad met zelfs versgebakken muffins. Na het ontbijt vertelde de eigenaresse dat ze ook nog een soort chocoladetaart had gebakken voor bij de 'morning tea'..... Nadat wij hadden gezegd dat dat nu echt niet ging passen, maar dat we later wel wat wilden en dat we ook wel graag het receptje van de muffins zouden hebben ging het kookboek open en kregen we niet 1, maar 3 recepten en een bijbehorende kookles. Hierna waren we een uur verder, dus was er weer een klein gaatje voor de taart en de thee (of koffie.... Hollanders!). Weblogje buiten op de veranda verder bijgewerkt en daarna zwemkleding aan, dikke laag zonnebrandcreme op, handdoek mee en richting het strand. Ondanks dat het zaterdag was, de zon volop scheen en er geen wolkje aan de lucht was, was het strand nagenoeg leeg. Lekker een plekje tussen de palmbomen (zonder kokosnoten, die maken ieder jaar veeeeel meer dodelijke slachtoffers dan haaien en krokodillen bij elkaar) gezocht en gelezen. Marijke verveelde zich natuurlijk weer snel (die kan ECHT niet stilzitten!) en ging in t zand tekenen, zodat ik telkens een stukje op kon schuiven om in de zon te blijven. De zon is hier zo ontzettend fel, dat t al snel fris wordt als je in de schaduw ligt. Toen ons ontbijt eindelijk was verteerd was t al ver voorbij lunchtijd natuurlijk, maar nachos en knoflookbrood konden gelukkig nog wel gemaakt worden. Omdat dit zo lekker was ook maar een tafeltje voor t avondeten geboekt en daarna snel het strand weer op gegaan.  Na nog een uurtje luieren/tekenen/lezen weer terug richting b&b voor een douche en nog meer geluier om daarna opnieuw richting t dorpje te rijden voor ons avondeten. Wederom heerlijke verse vis gehad en daarna lekker geslapen!

marian

Leven als god in.... Mission Beach!