Marijke en Marlous rond de wereld!

Op weg naar Mission beach

Vanochtend op tijd op gestaan omdat we vandaag een lange rit richting Mission Beach voor de boeg hadden en we onderweg nog van alles wilden doen. Na het ontbijtje dus uitgecheckt en in de auto gestapt. Na een stukje rijdenop de dirtroad (verharde weg, maar niet geasfalteerd) was onze auto niet meer wit maar rood... Gelukkig hoeven we hem niet schoon af te leveren :-) De eerste stop omderweg was die bij the Coffee Works. Zoals op het bord stond: het Disneyland van de koffie! Omdat we helaas geen uren de tijd hadden het museum en de proeverijen maar overgeslagen en richting het winkeltje, de chocolaterie en de coffeeshop gegaan. Na een heerlijke bak koffie en een schaaltje 'probeer-chocolaatjes' nog wat koffie gekocht en weer in de auto gestapt. Onze volgemde stop was een gebied met een paar meertjes waar erg veel vogelbekdieren zouden zitten. Toen we daar aankwamen bleek het gebied op vrijdag en maandag gesloten te zijn. Dikke pech dus! Helaas geen vogelbekdieren.  Op naar de volgende stop: het Ma-Mu nationaal park. Onderweg nog even een foto gemaakt bij een mooie look-out en daarna richting de entree van het park gewandeld. De opzet hiervan was hetzelfde als die van het Daintree discovery centre, maar dan groter opgezet. Er was een wandelpad, een wandelpad over een hele grote metalen brug (340 meter lang) en een toren van 37 meter hoog en dit alles dwars door een heel mooi regenwoud. De bomen in dit regenwoud waren nog veel groter dan de bomen in Daintree doordat ooit eens is afgesproken dit regenwoud te bewaken voor houtkap etc. De enige bomen die omlagen waren bomen die waren geraakt door natuurgeweld, en dan voornamelijk door de cycloon die hier afgelopen december/januari overheen is geraast en de daarna volgende overstromingen. De cycloon had helaas ook een deel van de toren en de brug weggeblazen. De toren was alweer hersteld, maar de brug nog niet, dus hier konden we het einde niet van lopen. De toren was hoog en erg wiebelig, dus na een paar fotootjes zijn we snel weer naar beneden geklommen. Hierna over het gewone wandelpad terug richting de uitgang en de auto om verder te rijden naar Mission Beach.  Hier aangekomen zijn we even naar de plaatselijke vvv gegaan om wat folders voor ons vorige adres af te geven (handig, zo'n postservice :-)) en om de weg naar ons B&B te vragen.  Aangekomen bij het B&B hebben we even moeten zoeken naar de ingang (en de eigenaar,) maar deze uiteindelijk toch gevonden. Een oudere, stille man liet ons de kamer (verschrikkelijk kitsch!) en de koelkast zien en vroeg hoe laat we morgen wilden ontbijten. Dat was 't, dus na 2 minuten zaten we, met alle koffers, in de kamer. Omdat we geen zin hadden hier de hele middag te blijven besloten we richting t strand te gaan. Op het moment dat we de kamer afliepen kwam de vrouw des huizes binnen en werd ons duidelijk waarom de man zo stil was, er was werkelijk geen speld tussen te krijgen! Na zo'n uurtje te hebben gekletst (nou ja, dus vooral geluisterd) is het ons toch gelukt om de straat over te steken richting t strand. Hier een half uurtje schelpjes gezocht tot we het koud hadden en trek kregen. Op advies van de eigenaresse (tijdens het uurtje kletsen heeft ze meteen even alle restaurants opgenoemd en uitgebreid voorzien van commentaar) zijn we richting de Fishbar gegaan. Heerlijk gegeten! Hierna weer richting b&b om ons weblogje bij te werken en te slapen.