Marijke en Marlous rond de wereld!

Mareeba wetlands

Brrrr wat koud als je in zo'n tent moet douchen bij een temperatuur van zo'n 4 graden! De kikker zat me ook aan te kijken alsof ik niet helemaal spoorde hahaha. Om 7 uur waren bij het hoofdgebouw om  snel een ontbijtje te nuttigen voor we op de ochtendsafari gingen. Kwart over 7 de auto in samen met birdwatcher Carol en natuurlijk onze gids Neil. Carol was een echte vogelaar; gekleed in camouflage kleding, de hoed met de speldjes en een paar verrekijkers waar je u tegen zegt. Mooi mens! De safari was helemaal super. We hebben alle vier de soorten kangoeroes gezien; eastern greys, wallaroos, wallabies en euros (geen gein, zo heten ze echt!), een grote groep kraanvogels, een jabiru, een schildpad en een heleboel verschillende vogels waarvan Carol alle namen wist (ze kan ons natuurlijk ook gewoon van alles hebben wijsgemaakt hahaha). Toen we rond 9 uur terug kwamen hebben we ons ontbijtje nog even afgemaakt en daarna zijn we terug gegaan naar de tent. Hier even rondgehangen en daarna in de jacuzzi gedoken. Na een uurtje bubbelen zijn we terug gegaan naar het hoofdgebouw voor een lunch en een kanotochtje over het meertje. Het waaide behoorlijk dus we hebben ons lekker door de wind alle kanten op laten blazen. Toen we lichtelijk rood begonnen te zien van de zon zijn we terug gepeddeld richting het hoofdgebouw. Hierna nog weer rondgehangen bij de tent, fotootjes gemaakt en 's avonds (toen de avondsafari was afgelopen) weer naar het gebouw voor wat kaasjes, een wijntje, de zonsondergamg en ons diner. Verse barramundi met aardappels deze keer. Als toetje kregen we pavlova, wederom met ananas voor Marlous en mango/peer voor mij.  Hierna nog een kopje thee en terug richting de tent om wat foto's te maken van de miljoenen sterren en de duidelijk zichtbare melkweg. Helaas heeft het fototoestel maar een sluitertijd van 30 seconden, dus heel duidelijk zijn ze niet, maar er staan er toch een paar op :-) Ik heb zelfs nog geprobeerd om handmatig een sluitertijd van een minuut of 10 te krijgen door het knopje ingedrukt te houden, maar hierdoor bewoog het toestel net iets te veel. Resultaat: een mislukte, maar wel mooie foto en een heel erg lamme arm!