Marijke en Marlous rond de wereld!

Van regenwoud naar polder

Op naar het volgende avontuur. Spullen ingepakt, de was nog even verder laten drogen terwijl wij nog van een kop koffie genoten en uiteindelijk die ook afgehaald en in de auto gelegd. Even bij een theeplantage thee gekocht. Wel grappig, er stond een overdekt hutje aan de kant van de weg. Wij dachten dat je verder moest rijden om zo bij een soort museumpje te komen, maar sat hutje bleek alles te zijn. Er stonden wat machines en er waren foto's met uitleg, verder stond er een grote kist met doosjes thee en een honestybox > er wordt blind op vertrouwd dat iedereen braaf betaalt. Mooi systeem! De eerste echte stop hielden we bij het Daintree informatiecentrum omdat je daar een wandeling kan maken tussen de boomtoppen van het regenwoud. We hadden ook nog een audiogids erbij kunnen nemen, maar omdat we niet heel veel tijd hadden, hebben we alleen het boekje meegenomen. De uitzichten waren prachtig! Je voelt je ineens heel klein tussen al die gigantische bomen. Na de wandeling nog even een bak koffie gedronken en toen verder gereden richting Mareeba. Bij Mossman even gestopt voor lunch en nadat we ook nog even op internet de postcode van een zeker persoon hadden gezocht (heel fijn van die adresstickers, maar doe mij maar een adresboekje) konden we EINDELIJK de kaart op de bus doen die inmiddels al een dikke week met ons op reis was. (en dus ook te laat aan gaat komen hahaha SORRY) hierna eigenlijk in een keer doorgereden naar Jabiru safari lodge. Wat ontzettend mooi daar! De naam verklapt het al een beetje, het hele gebeuren heeft een Afrikaans thema. We kregen wel een upgrade (we waren de enige gasten die nacht) en werden in de deluxe safaritent ondergebracht :-). Grote tent op pootjes met douche en toilet. Snel de spullen uit de auto gehaald en de was weer opgehangen en toen terug naar het hoofdgebouw voor onze eerste safaritocht. We begonnen in een bootje over het meer voor het hoofdgebouw. Er waren heel erg veel vogels! Na de boottocht gingen we met een Australisch koppel, Jack en Louise, de auto in voor de rest van de tour. We reden naar een van de andere meren waar veel soorten kraanvogels waren. Onderweg hadden we al wat kangoeroes gezien, maar terwijl we bij het meer in de vogelkijkhut zaten kwamen er nog wat meer voorbij springen. Ondertussen was Neil druk met het koken van de Billytea. Na de thee en koekjes reden we via nog een ander meer terug naar het hoofdgebouw om daar naar de zonsondergang te kijken onder het genot van een wijntje en crackertjes met kaas en dipjes. Louise vertelde ons ondertussen dat zij altijd een wijngaard hadden gehad. Ze gaf ons als tip dat we moesten gaan zwemmen bij Etty beach i.p.v. bij Mission beach. Op onze vraag of we ons zorgen moesten maken i.v.m. krokodillen zei hij heel droog:" Nee, wij zwemmen daar ook altijd. Er waren wel een stel witte haaien, maar die hebben ze afgelopen week gevangen, dus je kunt er prima zwemmen nu." Ik houd van die heerlijke nuchtere kijk op dingen hahaha! Louise en Jack vetrokken na de zonsondergang weer naar Cairns en wij kregen inmiddels ons voorgerecht voorgeschoteld, loempias uit de oven. Hierop volgde ons hoofdgerecht bestaande uit kip met aardappels en groente en als toetje kreeg Marlous iets met ananas en ik een bananenmuffin. Na de koffie zijn we terug naar de tent gegaan. Het was inmiddels flink afgekoeld dus besloten we lekker vroeg naar bed te gaan.