Marijke en Marlous rond de wereld!

Alice? Who the f*** is Alice?

Stiekem is het vandaag de 9e, dus ik moet even gaan graven in mijn geheugen om de verhalen weer  een beetje boven te halen... Na de derde dag Sydney ben ik opgehouden met twee dagboeken bijhouden, maar ik heb gelukkig wel korte aantekeningen bewaard en natuurlijk hebben we ook de foto's nog :-)  Anyway... Voor ons gevoel belachelijk vroeg op, vlucht ging rond 10 uur en dus hadden we voor half 8 een taxi geregeld naar het vliegveld. De vlucht had wat vertraging, maar verder was het allemaal prima voor elkaar. Bij de aankomst in Alice Springs was het ook allemaal heel relaxed. Alice Springs heeft maar een klein vliegveldje, dus in plaats van door zo'n slurf te lopen, moet je gewoon het trapje af naar beneden en loop je vervolgens op je gemakje via een achterdeurtje het gebouw binnen. Je komt in een hal zo groot als de gemiddelde schoolkantine waar een drie tal lopende banden de baggage rond laten gaan. Alles gaat op een heerlijk rustig tempo, je drukmaken of je willen haasten is hier niet mogelijk. De touroperators staan een deur verder verse reizigers te ronselen voor accomodatie of een tour door de outback en ook dit doen ze op een leuke manier. De eigenaar van ons B&B gebeld en zo kwamen we rond half 3 aan op plaats van bestemming. Uwe, de Duitse eigenaar vertelde heel kort even zijn levensverhaal; in Oost Duitsland geboren en opgegroeid, bespioneerd door de Stasi, na meerdere mislukte pogingen uiteindelijk erin geslaagd naar West Duitsland te komen maar voelde zich ook daar niet thuis, vertrokken naar Australie en daar een tourbedrijf opgezet in de buurt van Uluru. Liep even goed, hij kon ook goed opschieten met de locals en leerde veel over bushmedicine. Uiteindelijk ontstond er frictie en had hij weer het idee dat hij bespioneerd werd. Hij stopte met het tourbedrijf en werd banketbakker bij Kings Canyon. Na een tijdje begon het reizen weer te trekken, maar de tweede poging een reisleider te zijn liep ook niet helemaal naar wens. Hij zag de kans een B&B te kopen in Alice Springs en heeft deze met twee handen aangepakt. Zijn B&B is zijn grote liefde. Uwe gaf ons vol trots een rondleiding en vertelde ons dat hij de tuin helemaal zelf heeft ingedeeld en aangelegd en zo allerlei planten en dieren die eigenlijk verdwenen waren uit de omgeving weer een thuis heeft gegeven. De universiteit wil zelfs graag dieren en planten komen observeren voor studies en zijn tuin valt inmiddels onder een soort van natuurmonumenten. Hij heeft een flink stel zonnepanelen die hem het hele jaar door van stroom voorzien. Het ziet er allemaal prachtig uit en het is heerlijk rustig. In plaats van Alice Springs terug in te gaan besluiten we van de tuin te genieten en een boekje te lezen. We bestellen een homemade stuk chocolade en noten taart voor lunch en nemen later de (enorme!!!) zelfgemaakte hamburger als diner. Onofficieel regelen we wat biertjes voor de tour en Uwe laat ons na navraag weten dat we de volgende ochtend om 6 uur klaar moeten staan voor onze echte outback tour. Vroeg naar bed gegaan dus!