Marijke en Marlous rond de wereld!

Whale watching :-)

Om half 9 ging de wekker... Om kwart over 9 ging de wekker nog een keer hahahaha! Uiteindelijk om 11 uur naar beneden. Eerst nog even een adres opzoeken, nog even een pickup regelen voor het vliegveld en alvast proberen in te checken en toen ook daadwerkelijk vertrokken. Bij een tentje aan Circular Quay sandwiches en koffie gehaald en die bij pier 6 naast een aboriginal straatartiest op zitten eten. De boot was wat later dan gepland en dus vertrokken we rond half 2. Terwijl Marlous boven op het dek in de zon zat ben ik de brave leerling uit gaan hangen en heb netjes zitten luisteren naar de uitleg over de walvissen. Dus kan ik nu ook vertellen dat uit DNA onderzoek is gebleken dat de walvis afstamt van het nijlpaard. Wie had dat gedacht?! Ik in elk geval niet. De rest van de info zal ik jullie besparen, ik ben zo al lang genoeg van stof geloof ik... Het was even varen maar uiteindelijk zagen we de eerste spuit water (nou ja, eigenlijk moet ik lucht zeggen, het beest ademt uit) boven de oppervlakte komen. Er was een andere boot dichter in de buurt en de bultrugwalvis gaf hen een mooie voorstelling door net naast de boot op te springen. Supergaaf om te zien! De grap is natuurlijk dat je ongeveer een paar seconden na de grote splash pas bedenkt dat je eigenlijk van plan was geweest een foto te maken. Tja, die walvis is dan natuurlijk al lang weer onder... Beetje jammer! Dit herhaalde zich nog een keer, dus uiteindelijk hebben we alleen wat foto's van vinnetjes voor jullie. Gelukkig hebben wij de herinneringen nog hahaha!  Om half 5 waren we terug in de haven en zijn we naar de Royal Botanic Gardens gelopen. Ibissen op een nest gezien en een belachelijke hoeveelheid flying foxes (soort vleermuizen, die in het Nederlands volgens mij vliegende honden genoemd worden). Ook een flink aantal kaketoes gezien en eentje ervan appel gevoerd. Toen de appel op was bedacht het beest dat mijn trui en vinger misschien ook wel eetbaar waren AU! Doorgelopen naar Macquiries chair bij Macquirie Point en daar van de zonsondergang zitten genieten. We hadden uitzicht op de Harbour Bridge en the Opera House, erg mooi! Toen de zon goed en wel onder was besloten alle flying foxes van Sydney tegelijk te gaan vliegen, zag er heel bijzonder en een beetje creepy uit. Bij een klein restaurantje van een Syrier een heerlijke pizza gegeten. Morgen al weer onze laatste dag in Sydney, waarschijnlijk gaan we naar Bondi Beach. Even checken of die lifeguards er in het echt ook zo leuk uitzien ;-) See you later! M&M

Reacties

Reacties

Chantal

Hoi hoi,

Wat een verhalen weer, ik heb ooit bij Noorwegen dik boven de poolcirkel potvissen naast ons bootje gezien. Echt mega indrukwekkend! En volgens mij zijn die jullie gezien hebben nog groter!

Hier alles ok, vandaag en morgen weer eens lekker weer!

Groetjes, Alex - Chantal - Jared - Faye

donkersans@hotmail.com

Ha Meiden, wat een super verhalen.
Gaan straks in Duitsland zeker een internetcafé zoeken om jullie verder te kunnen volgen.
Vinden het super om zo mee te mogen reizen.
Geniet ervan.

Liefs Pa en Ma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!