Marijke en Marlous rond de wereld!

Blue Mountains

Een dag Blue Mountains in het vooruitzicht en dus vroeg opstaan. Om kwart over 7 zaten we braaf op de taxi te wachten, die ons naar het Star City metrostation moest brengen. We hadden te horen gekregen dat we de chauffeur moesten zeggen dat hij op moest schieten en dat deed hij want we waren voor half 8 al bij het station. Hij was alleen zo snel dat ik glad vergat om een bonnetje te vragen en dus voelde ik me flink lullig toen ik om de afgesproken vergoeding vroeg bij het vrouwtje van het reisbureau. Was even vergeten dat ik in Australie was geloof ik, zij deed er helemaal niet moeilijk over. "No worries!" was het antwoord en vervolgens adviseerde ze ons nog even een koffie te halen in het casino. Dat hebben we natuurlijk vrolijk gedaan. Om acht uur stond de bus van AAT Kings klaar en konden we vertrekken. Een grote bus voor een groep van 17, dus we konden leker breeduit zitten :-). De eerste stop was bij het Featherdale Wildlife Park, een klein park waar de meeste dieren tijdelijk worden opgevangen om hen vervolgens weer vrij te laten in de natuur. Koala's geknuffeld, uiltje geaaid, kangoeroes gevoerd en een met een Joey gekroeld, wombats, kookaburra's, wedged tail eagles en nog veel meer dieren gezien. Erg leuk! Om 10 uur de bus weer in en op naar de Blue Mountains. Onze eerste stop daar was bij de Wenthworth Waterfalls. Erg mooi om te zien. Een korte wandeling gemaakt, waarbij we flink wat trappen op en af moesten (dat wordt spierpijn morgen!) die naar een uitkijkpunt leidde wat het zeker de moeite waard maakte. De eerste papagaaien in het wild gezien en op de foto gezet natuurlijk :-)) Vervolgens reden we naar het dorpje Leura. We hadden een lunch bij de reis kunnen boeken, maar daar hadden we niet voor gekozen. Uiteindelijk bij een klein tentje naar binnen gegaan en allebei een heerlijke salade gegeten! Vergiste me alleen met koffie bestellen; vergat de Latte voor de Machiato, waardoor ik zo'n ongelooflijk sterke espresso kreeg met een beetje melkschuim erop. Voordeel was wel dat ik meteen goed wakker was hahaha! Gelachen met afrekenen; we kregen de rekening en de ober had er thank you op gezet. Op de achterkant dus de boodschap: lunch was wonderful, thank you :-) geschreven. Personeel had er volop lol om.  Om 1 uur moesten we terug bij de bus zijn, een van de passagiers was te laat en dus een extra rondje gereden om hem te zoeken. Toen onze verdwaalde Japanner boven water was zijn we doorgereden naar Echo Point van waar we een mooi uitzicht hadden op de legendarische Three Sisters. De legende is als volgt; de drie zussen Meehni, Wimlah en Gunnedoo van de Gundungurra stam woonden in de Jamison Valley en waren verliefd op drie mannen de Dharruk stam. Het huwelijk tussen twee verschillende stammen was verboden. De mannen waren jagers en besloten de zussen met geweld te veroveren. De Karadjuri (wijze man) van de Gundungurra stam veranderde de zussen in steen om hen te beschermen en na de oorlog tussen de stammen weer terug te veranderen in mensen. Doordat de Karadjuri in de oorlog om het leven kwam zijn de zussen van steen gebleven.  Vanaf Echo Point reden we in een paar minuten naar Scenic World. En toen werd het spannend...Althans voor mij! Stel je even voor dat je hoogtevrees hebt en dat je met een treintje een ravijn in wordt gereden... Oh ja, klein detail dat treintje rijdt in een hoek van 52!!! graden. Ik zag minstens zo groen als mijn vest en laat ik de omschrijving van die regenboogkleuren in m'n onderbroek maar achterwege laten. En dan wil die oh zo verschrikkelijk lieve vriendin van mij verdorie ook nog in het voorste karretje zitten! Niet grappig! Eenmaal beneden eerst even uit staan trillen en daarna aan de scenic rainforest boardwalk begonnen. Dat was dan weer wel erg leuk. Aan het einde van de wandeling zijn we met een kabelbaan omhoog gegaan. Eigenlijk hadden we ook nog met de Skyway willen gaan (nou ja, Marlous wilde heel graag, ik had het niet zo op die glazen bodem) maar dit konden we niet meer halen. Terug in de bus en op naar het Olympisch stadion. Niet uitgestapt, alleen even rondgereden en vervolgens werden we bij de ferry gedropt. De ferry terug genomen naar Circular Quay en vanaf daar met de bus naar het hotel. Al met al een hele leuke, gezellige, mooie en ook spannende dag gehad.  X M&M