Marijke en Marlous rond de wereld!

We zijn in Sydney!!

Pfff wat een vlucht! Voor we vertrokken was de typhoon warning van categorie 1 opgeschroefd naar categorie 3 en dat hebben we gemerkt! Serieus, het maakt echt niet uit welke afkomst iemand heeft, tijdens dit soort vluchten wordt iedereen gewoonweg groen! Hahaha Slapen? Nee, niet aan mij besteed tijdens het vliegen. Niet erg hoor, genoten van het entertainment programma (eigen tv en je kan kiezen uit een belachelijke hoeveelheid series, films en cd's) en niet te vergeten sterren kijken! Het was super helder, veel vallende sterren gezien, ook met staart en volgens mij heb ik zelfs een komeet gezien! Hoe gaaf is dat?! Rond een uur of drie toch maar weer een poging gewaagd te slapen, maar dat heb ik na een uur draaien en verzitten opgegeven. Gelukkig begon de horizon te verkleuren en kon ik genieten van een prachtige zonsopkomst. Vaag om te zien hoe de zon de maan najaagt. Eenmaal in Sydney eerst langs de douane en vervolgens met de bagage naar de bagagecheck, want die Ozzies willen zeker zijn dat je niks invoert. Grappig hoe ze je op uiterlijk en afkomst beoordelen. Alle Aziaten werden gecheckt >alle bagage moet dan door een scanner. Wij hebben even met de hardwerkende mannen gekletst, een paar keer lief gelachen en plechtig beloofd dat we niets bij ons hadden en mochten vervolgens zo doorlopen  :-))  Hierna eerst maar eens een bakkie koffie gehaald om vervolgens bij de airport concierge na te vragen hoe we het snelst bij het hotel konden komen. Weer gezellig staan ouwehoeren met die mannen. Bij het weggaan gezegd dat hij z'n Nederlandse vrouw Brenda de groetjes moest doen wat met een vrolijke lach en een "I'll do that love." beantwoord werd. In de bus zitten kletsen met een stel uit Zweden en daarna nog even met de buschauffeur gekletst over de boat show die in Sydney gehouden wordt. Erg gezellig dus! Na het inchecken even een dutje gedaan en toen naar Circular Quay gelopen. Onderweg daarheen kwamen we bij St. Marys Cathedral een heuze ijsbaan tegen!!! Dikke humor! Het is hier winter (en een graad of 19) en ze hebben een ijsbaan aangelegd, compleet met standjes waar je Gluhwein, Bratwurst en andere hapjes kon halen. Kerstboompjes en opblaassneeuwmannen ter decoratie supergrappig om te zien. Onder het genot van een beker Gluhwein genoten van een showtje kunstschaatsen en daarna echt naar de Circular Quay gelopen. Foto's gemaakt van de Harbour Bridge en the Opera House en bij de boulevard naast the Opera House heerlijk gegeten. Het slaaptekort werd voelbaar dus na een kopje koffie besloten met een taxi terug te geen naar het hotel en snel naar bed gegaan.