Marijke en Marlous rond de wereld!

Hongkong dag 2

9:30 uur Wekker! Heerlijk geslapen. "Ontbijt op bed popje? Tuurlijk bestel ik dat even voor je" (lees:nadat we er 5 minuten over aan het bakkeleien zijn geweest hahaha) Erg leuk die roomservice bellen! "Watkijntjoesjoelijk?" die snapte ik nog en bestelde voor Marlous ananassap en voor mij een jus d'orange. De volgende moest ik iets langer over nadenken: "Wijtolblauwnbed?" wit of bruin brood? Ach maakt niet uit, doe maar wat lekkers, waarop een verbaasde ok klonk. Vervolgens vroeg hij "Watfloetjoelijk?". Nou ja, technisch gezien vroeg hij het drie keer, waarna ik uiteindelijk maar geantwoord heb dat hij me maar moest verrassen, waarop er een nog verbaasdere ok klonk. Toen ik later een bord fruit voor mn neus zag staan viel het kwartje, de goede man had me gevraagd watvoor soort fruit ik lekker vind. Tja, wakker worden duurt even... Na het ontbijt en een lekkere douche het boekje 100% Hongkong erbij gepakt en mbv de ezeltje-prik-methode besloten naar Kowloon te gaan. Daar aangekomen was het zo ongeveer lunchtijd en dus besloten we het sushi restaurant uit ons boekje te gaan zoeken. Dit bleek niet meer te bestaan en dus eindigden we via een nog ingepakte lift in een vaag klein Chinees restaurantje op de derde verdieping van een in de steigers staand gebouw. Dim Sum, rijst, broccoli met garnalen paprika gember en knoflook, ballen varkensvlees (niet zo'n succes) en mini loempias, kortom heerlijk gegeten! Met een volle buik hebben we ons vanuit de vrieskou vd airco (personeel moet t wel uit kunnen houden als ze strak in pak gekleed moeten werken) weer in de lokale fohn gestort. (pfff wat was t heet vandaag!) De schaduw opgezocht in Kowloonpark en daar op een bankje zitten genieten van het uitzicht op een groep Tai Chi beoefenaars die een uitvoering met waaiers op muziek aan het oefenen waren. Het meest indrukwekkend was toch wel Kung Fu Oma, die met een zwaard aan het trainen was. Ik zeg Kung Fu Panda eat your heart out, we hebben een nieuwe held! De bejaarde mannetjes lieten zich ondertussen door niemand uit de concentratie halen tijdens een potje Chinese Checkers. (Wat een ontzettend vaag spel!) Toen de Tai Chi groep ermee ophield zijn wij ook verder gelopen. Even staan kijken bij een enorme vogelkooi met papagaaien en daarna een ijsje gehaald. Ik ging voor een McFlurry oreo (zoals wij de Olatentjes kennen, heb je hier Mc Donalds-tentjes) en Marlous ging voor een vage maar wel lekkere cola-slushpuppy met softijs erbovenop. Nog wat foto's gemaakt bij de vogelvijver. Er zat een vogel die qua kop en bouw op een reiger leek, maar dan eentje die op 90 graden in de wasmachine is geweest en vervolgens nog een uur in de droger heeft gezeten, alleen de flamingo's leken een normaal formaat te hebben. Na een uurtje in het park zijn we even een lokale markt op gegaan. Na het zien van een huidloze bebloede koeienkop waren we vrij snel weer buiten en zijn we een winkelcentrum binnen gegaan. Na een half uurtje window shoppen zijn we in een sushi restaurant aan de lopende band gaan zitten. Ik houd van dit systeem, je pakt wat je lekker vindt en als je klaar bent komen ze aan de hand van het aantal bordjes optellen wat je kwijt bent >geniaal! De bediening was overigens ook erg grappig, telkens als er klanten binnen kwamen riep het voltallige personeel iets wat klonk als "jawasee" en ook bij t weggaan werd er gezamenlijk geroepen. Hebben nog even getwijfeld of we hen wijs zouden maken dat je in Nederland iedereen begroet met "hatseflats", maar hebben besloten ons te gedragen. Na het eten de ferry naar Hongkong Island genomen en vervolgens de metro terug naar het hotel. Eerst nagevraagd of mijn zonnebril gevonden was, want die had ik ' s morgens met mn blonde kop bij de pc laten liggen... Housekeeping kwam zelfs 'm afleveren op de kamer, wat een service ofnie?! :-) De laatste paar uurtjes in de Mac doorgebracht om de verhalen en foto's online te zetten. Waar die McDonalds al niet goed voor is hahaha Xxx Marlous en Marijke

marian

Good story! :-)
Goede vlucht en tot...

Brigit

Hoi Dames, wat leuk om jullie zo te volgen, kunnen we lekker mee genieten. Emma vertelde het ons. Super. Veel plezier en geniet van jullie vakantie. Groetjes Elferink

janet

heb bij opa en oma jullie link op de computer gezet zodat ze ook mee kunnen kijken. groetjes vanuit vlissingen.

Dominique en André

Beste Marloes en Marijke,
Jullie kennen ons niet maar wij zijn ook reizigers die via deze site het thuisfront laten meegenieten. We zijn echter ook altijd op zoek naar goede tips. Wij zijn momenteel in China en onze laatste bestemming is Hongkong. Daar hebben wij nog geen hotel geboekt. Zouden jullie het hotel waar juylliue zitten kunnen aanbevelen? Wij zijn op reis met 3 tieners. WE zijn benieuwd naar jullie reactie. Wij zijn te vinden onder de Chinaverhalen onder de naam famneys.reismee.nl
groetjes en nog een goede reis toegewenst
Dominique

maaike

Wat klinkt het allemaal geweldig! Leuk om mee te lezen! Geniet lekker!!! X ook van Meis!