Marijke en Marlous rond de wereld!

Hongkong

We zijn er! Vlucht 1 hebben we overleefd, nog 5 te gaan!  Gelukkig bleek de huilende peuter voor ons best een vrolijk mannetje, en heeft het echtpaar naast ons de ruzie na zo'n 3 uur vliegen bijgelegd.  Rond half 8 zijn we in Hongkong geland. Na een lange wachtrij bij de douane konden we de bagage al vrij snel van de band plukken. Eerst maar eens een fatsoenlijke bak koffie gescoord (waar kan dat beter dan bij Starbucks?!) en toen de reispapieren nog maar eens bekeken om zo snel mogelijk bij het hotel te kunnen komen.  We moesten met de trein naar het centraal station en vanuit daar met de metro verder. Na maar 1x verkeerd te zijn uitgestapt waren we bij ons hotel. De kamer was nog niet klaar, maar gelukkig konden we wel even gaan zwemmen.  Kleding en handdoeken uit de bagage gehaald en op naar de bovenste (39e!!!!!!!) verdieping, waar het buitenzwembad is. Wat hoog! En wat heet! Langer dan 3 minuten uit het zwembad heb ik het niet volgehouden. Nadat de kamer klaar was hebben we nog snel even wat roomservice besteld en daarna een paar uurtjes geslapen. 's Middags zijn we Hongkong in gegaan. We zijn als eerste naar the Peak gegaan, van waar je het mooiste uitzicht over Hongkong zou hebben. Je komt op the Peak door met heeeel veel mensen in een trammetje de heeeeeele steile berg op gesleept te worden.  Boven was er een winkelcentrum van een paar verdiepingen, en inderdaad een mooi uitzicht over Hongkong. Vanaf boven lijkt het erop dat de stad alleen maar uit wolkenkrabbers en bergen bestaat. Wat een absurd gezicht is dat! Na een lekkere kop koffie en een broodje hebben we een rondje door het winkelcentrum gelopen en zijn hierna naar het dak gegaan. Op de roltrap werden we ingehaald door een aantal beveiligers en mannen met fototoestellen en camera's. Achter ons bleek een groep (bleek bij navraag.... Beetje nieuwsgierig) NBA- basketballers ook op weg naar het dak. Heel fijn, want doordat iedereen foto's van hen aan t maken was hadden wij perfect uizicht op de stad :-)  De tramrit terug leek nog steiler dan de heenreis. Eenmaal beneden besloten we de bus naar de ferry te nemen en vervolgens met de ferry naar Tsin Sa Tsui te gaan om vanaf daar "the symphony of lights" (zie foto's) te aanschouwen. Gelukkig bleken er maar een paar duizend mensen hetzelfde plan te hebben... :-) Bijzonder om te zien dat al die mensen braaf gaan zitten wachten tot de show begint en na de show netzo rustig weer vertrekken. Geen politie, ME of andersoort beveiliging, je gaat gewoon met je milkshakebeker noodlesoup met een rietje van 2 cm doorsnee zitten wachten en vervolgens geniet je van een extreme vorm van knipperende kerstverlichting op muziek. Na de show hebben we gegeten bij een Chinese variant op de fastfoodketens. Je bestelt en betaalt aan de ene kant van het restaurant en haalt het vervolgens bij de keuken op. Kip met rijst en thee, steak met aardappels, cola en een ijsje na voor nog geen 10 euro heb je hier met twee personen heerlijk gegeten.  In het hotel "even" ingecheckt voor de vlucht naar Sydney en daarna snel het bed ingedoken.

Liesbeth

Nu al zoveel gezien! Gaaf hoor! Blijf updaten, dan blijf ik lezen! ;-) Have fun ladies! Knuffel uit Hengelo, San en Lies

Aggie

Leuk hoor meiden om jullie zo te kunnen volgen!!!!!!!!!!
Liefs van ons!!!

Alex, Chantal, Jared en Faye

Tof om alles zo te kunnen volgen! Geniet er van!!!

marian

dit maakt dat ik 'verslaafd' raak aan mijn 'toverdoos'!!!

Pa en Ma

Gelukkig nu de site kunnen openen. Kunnen jullie dus heerlijk volgen en meegenieten. Ga vanavond samen met Pa de foto's bekijken.
Wij genieten zo heerlijk mee en volgen jullie op de voet. Geniet er van.
XXX

emma

Heel leuk om jullie te kunnen volgen.
En erg leuk om naast al die dieren te staan en te voeren ik vindt het super mooie foto"s ik ben bij jaloers op jullie nog heel veel plezier en blijf heel bij al die dieren.

groetjes Emma ,Bas,Susan ,Martin en brigit